Rozszerzanie diety tydzień 16 (raczkujac.pl)

Rozszerzamy dietę – tydzień 16

Poniżej znajdziesz podsumowanie szesnastego tygodnia rozszerzania diety mojego młodszego synka. Synek miał wtedy skończone 9,5 miesiąca.

Jeśli chcesz obserwować nasze postępy z dnia na dzień to przypominam, że pokazuję posiłki synka na bieżąco w relacjach na moim profilu na Instagramie i na stronie na Facebooku.

Podsumowanie poprzednich tygodni rozszerzania diety znajdziesz tutaj:

Synek je trzy posiłki w ciągu dnia, pory jedzenia przedstawiają się następująco: śniadanie koło 10/11, obiad koło 15/16 i kolacja koło 19, pomiędzy tymi posiłkami synek je mleko z piersi na żądanie.

Wprowadziliśmy już:

    • z produktów zbożowych: ryż, kasze: jaglaną, mannę, gryczaną białą (niepalona), jęczmienną, orkiszową i kukurydzianą, makaron pszenny pełnoziarnisty, płatki: jaglane, ryżowe, owsiane, orkiszowe, jęczmienne, mąkę kukurydzianą, ekspandowany amarantus, bułkę pszenną i chleb
    • z warzyw: marchewkę, ziemniaka, pietruszkę, pasternak, dynię, brokuła, bakłażana, selera, batata, buraka, pora, kalarepę, kukurydzę, cukinię, szparagi, pomidora, ogórka zielonego, paprykę, soczewicę czerwoną, fasolkę szparagową, kalafiora, cebulę, botwinkę, rzodkiewkę
    • z owoców: awokado, borówki, jabłko, banana, gruszkę, truskawki, maliny, śliwki (suszone i świeże), morele (suszone i świeże), nektarynki, rodzynki, melon
    • z mięs: dorsza, halibuta, łososia,  indyka, kurczaka, wieprzowinę, cielęcinę
    • z nabiału: jogurt naturalny, mleko, serek naturalny
    • jajko kurze
    • nasiona słonecznika, pestki dyni, siemię lniane, nasiona chia, masło orzechowe (z orzechów arachidowych), sezam
    • mleko kokosowe
  • do każdego posiłku proponuję synkowi wodę
  • na razie nie zaobserwowałam żadnych reakcji alergicznych.

Poniżej zamieszczam szczegółowy jadłospis z kolejnego tygodnia rozszerzania diety wraz z krótkimi komentarzami odnośnie przebiegu poszczególnych dni.

Jeśli przepis na którąś z wymienionych potraw znajduje się na blogu nazwa dania jest jednocześnie linkiem do przepisu i podświetla się na fioletowo.

Rozszerzanie diety – tydzień 16

Dzień 106

Śniadanie: kasza manna z suszoną morelą podana po zastygnięciu w kształcie placków, banan, nektarynka

Kaszę ugotowałam na wodzie razem z pokrojoną w kostkę morelą. Po ugotowaniu przelałam masę na dno filiżanki i poczekałam aż zastygnie.

Obiad: pieczony halibut z cukinią i marchewką, kasza orkiszowa podana w formie kulek

Filet bez skóry oprószyłam przyprawami (białym pieprzem i estragonem), ułożyłam na dużym kawałku papieru do pieczenia, dodałam kawałki pokrojonej cukinii i marchewki oraz odrobinę oliwy z oliwek. Zawinęłam całość w papilot i piekłam 45 minut w 180 stopniach.

Kolacja: ekspandowany amarantus z musem z jogurtu naturalnego, mleka kokosowego, banana i mango

Dzień 107

Śniadanie: owsianka z chia i masłem orzechowym, nektarynka, śliwka

Płatki owsiane ugotowałam na wodzie razem z połową łyżeczki nasion chia. Resztę dodatków dodałam po ugotowaniu.

Obiad: pulpety z cielęciny, kopytka, marchewka, cukinia, papryka

Pulpety i kopytka dostaliśmy od babci. 

Kolacja: krem z cukinii i warzywa z zupy, marchew, ziemniak,  cukinia

Zawsze zanim zblenduję zupę na krem odkładam trochę warzyw, żeby synek mógł je zjeść osobno rączką.

W przepisie krem jest z grzankami, ja tym razem pominęłam.

Dzień 108

Śniadanie: płatki ryżowe z masłem orzechowym i bananem, nektarynka, banan

Płatki ugotowałam na wodzie. Po ugotowaniu wymieszałam z kawałkiem banan rozgniecionego widelcem i odrobiną oleju roślinnego.

Obiad: pieczone orkiszowe kotleciki z cukinią, krem z cukinii 

Testowałam nowy przepis. Wyszło bardzo smakowicie 🙂 Jeszcze się nim z Wami podzielę 🙂

Kolacja: omlet z papryką, pomidorkami koktajlowymi i szczypiorkiem, ogórek

2 pomidorki koktajlowe i kawałek papryki pokroiłam w drobną kostkę, dodałam posiekany szczypiorek, wbiłam 1 jajko, dodałam odrobinę przypraw (kurkumy i słodkiej czerwonej papryki), wymieszałam całość i smażyłam na patelni do zrumienienia z obu stron.

Dzień 109

Śniadanie: płatki orkiszowe z musem kokosowym, bananem i melonem

Płatki orkiszowe ugotowałam na wodzie. Po ugotowaniu dodałam banana i mus.

Obiad: bataty, ziemniaki, marchew, cukinia

Tym razem same warzywa: pieczony batat i marchew, cukinia i ziemniak gotowane na parze, podane z dodatkiem oliwy z oliwek. Batata pokroiłam w słupki, rozłożyłam na papierze do pieczenia, skropiłam oliwą z oliwek i piekłam 45 minut w 180 stopniach. Można też w ten sposób upiec wszystkie warzywa, tylko uwaga na marchewkę, bo może być nieco za twarda wtedy dla niektórych maluchów.

Kolacja: kanapki z awokado posypane sezamem, pieczony batat, pomidorki koktajlowe

Dzień 110

Śniadanie: płatki jaglane z masłem orzechowym, bananem i brzoskwinią

Płatki jaglane ugotowałam na wodzie. Po ugotowaniu wymieszałam z masłem i kawałkiem rozgniecionego banana.

Obiad: orkiszowe kotleciki z cukinią, krem z cukinii z soczewicą

Ugotowałam czerwoną soczewicę i dodałam w ramach urozmaicenia do zupy.

Kolacja: kanapki z awokado posypane sezamem i szczypiorkiem, ogórek, papryka, melon

Dzień 111

Śniadanie: płatki jęczmienne z masłem orzechowym i bananem uformowane w kulki, banan, brzoskwinia

Płatki jęczmienne (1 łyżkę – ok. 10 g) ugotowałam na wodzie, potem wymieszałam z połową łyżeczki masła orzechowego i rozgniecionym widelcem bananem (użyłam ok. 1/3 banana) i uformowałam w kulki.

Po południu pojechaliśmy na szczepienie młodego i obiad w związku z tym wypadł nam na zewnątrz. Zabrałam go więc w termosie.

Obiad: duszony kurczak z warzywami, brokułami, fasolką szparagową, marchewką, papryką, ziemniakiem i batatem

Kolacja: naleśniki cukiniowe, brzoskwinia

Do ciasta na naleśniki dodałam zmiksowaną cukinię.

Dzień 112

Śniadanie: płatki jaglane z musem kokosowym i bananem, nektarynka

Płatki ugotowałam na wodzie. Po ugotowaniu wymieszałam z musem i bananem.

Obiad: kulki ryżowo-warzywne, osobno brokuły i fasolka szparagowa

Zmiksowałam ugotowany ryż z gotowanymi warzywami: brokułem, papryką, marchewką oraz koperkiem, odrobiną oliwy z oliwek i sezamem. Następnie uformowałam w kulki.

Kolacja: naleśniki cukiniowe z musem jabłkowym, banan

Spodobał Ci się ten post? Podziel się wrażeniami ze znajomymi!

2 thoughts on “Rozszerzamy dietę – tydzień 16

  1. Często korzystam z Pani przepisów gotując dla mojej córeczki. Mam pytanie – gdzie kupuje Pani owoce warzywa, mięso na posiłki dla dzieci? Czy wybiera Pani tylko bio produkty? Ja boję się podawać córce rzeczy nie-bio kupione w markecie lub w zwykłym warzywniaku. Nie wiem czy słusznie. Jeśli chodzi o bio warzywa i owoce to wybór jest ograniczony i czesto podaje w kółko to samo bo to akurat udaje mi się kupić z certyfikatem rolnictwa eko. Córka właśnie skończyła 10 m-cy.

    1. Jak mam wybór i okazję to kupuję bio, ale nie boję się też zwykłych warzyw i owoców ze sklepu, bo normy europejskie są dość rygorystyczne. Polecam artykuł https://www.damianparol.com/pestycydy/
      Mięso staram się wybierać z wolnego wybiegu, bez antybiotyków itp. Zakupy często robię w Biedronce 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*