Rozszerzanie diety tydzień 10 (raczkujac.pl)

Rozszerzamy dietę – tydzień 10

Trwa trzeci miesiąc rozszerzania diety mojego młodszego synka. Poniżej znajdziesz zestawienie jadłospisów z dziesiątego tygodnia. 

Jeśli chcesz obserwować nasze postępy z dnia na dzień to przypominam, że relacjonuję je na bieżąco w relacjach na moim profilu na Instagramie i na stronie na Facebooku.

Podsumowanie poprzednich tygodni rozszerzania diety znajdziesz tutaj:

Podsumowując nasz dziesiąty tydzień rozszerzania diety:

  • synek zjada już coraz więcej, spora część proponowanej przeze mnie porcji już faktycznie ląduje w brzuszku, co zdecydowanie potwierdza zawartość pieluszki 🙂
  • synek już całkiem sprawnie samodzielnie bierze jedzenie do rączki, ćwiczy wciąż chwyt szczypcowy, czyli łapanie jedzenia między kciuk a palec wskazujący i idzie mu coraz lepiej, najlepiej jednak wciąż wychodzą mu rzuty w dal, jedzeniem lub łyżeczką 🙂
  • ogólnie synek nadal nie bardzo daje się karmić, ale jeśli jest bardzo zainteresowany jedzeniem zdarza mu się czasem otworzyć buzię, jak trzymam coś na łyżeczce
  • pod koniec tego tygodnia wprowadziłam do menu synka trzeci posiłek w postaci kolacji, pory jedzenia przedstawiają się teraz następująco: śniadanie koło 10/11, obiad koło 15/16 i kolacja koło 19, pomiędzy tymi posiłkami synek je mleko z piersi na żądanie, przy czym nadal proponuję mu mleko na pół godziny do godziny przed posiłkiem uzupełniającym
  • wprowadziliśmy już:
    • z produktów zbożowych: ryż, kasze: jaglaną, mannę, gryczaną białą (niepalona), orkiszową i kukurydzianą, makaron pszenny pełnoziarnisty, płatki: jaglane, ryżowe, owsiane, orkiszowe, mąkę kukurydzianą, ekspandowany amarantus, bułkę pszenną i chleb
    • z warzyw: marchewkę, ziemniaka, pietruszkę, dynię, brokuła, selera, batata, buraka, pora, kalarepę, kukurydzę, cukinię, szparagi, pomidora, ogórka zielonego, paprykę, soczewicę czerwoną, fasolkę szparagową, kalafiora
    • z owoców: awokado, jabłko, banana, gruszkę, truskawki, maliny, śliwki (suszone), rodzynki
    • z mięs: dorsza, halibuta, indyka, kurczaka, polędwiczkę wieprzową
    • z nabiału: jogurt naturalny
    • jajko kurze
  • do każdego posiłku proponuję synkowi wodę
  • na razie nie zaobserwowałam żadnych reakcji alergicznych.

Poniżej zamieszczam szczegółowy jadłospis z kolejnego tygodnia rozszerzania diety wraz z krótkimi komentarzami odnośnie przebiegu poszczególnych dni.

View this post on Instagram

Gotowanie dla maluszka naprawdę nie musi być trudne 😊 Dzisiaj mam dla Ciebie pomysł na prosty, bogaty w warzywa obiad, którego przygotowanie zajmie Ci dosłownie chwilę 😉 Pokazywałam go ostatnio na Instastory i wzbudził spore zainteresowanie, więc uznałam, że warto pokazać szerzej 😊 Potrzebujesz: ✅ nieduży kawałek kurczaka ✅ kawałek papryki ✅ pół marchewki ✅ 1 małego ziemniaka ✅ ewentualnie inne warzywa, najlepiej w zależności od sezonu (np. kawałek cukinii, kilka fasolek szparagowych, ze 2 szparagi, kawałek dyni, kawałek buraka) Warzywa kroimy w paski/słupki, tak, żeby maluszkowi było łatwo je potem chwycić w rączkę i zjeść samodzielnie. Mięso możesz delikatnie oprószyć przyprawami, np. słodką czerwoną papryką i majerankiem. Wkładamy wszystko razem do niedużego naczynia żaroodpornego wyłożonego papierem do pieczenia (z zapasem, bo będziemy zawijać), podlewamy dosłownie 2-3 łyżkami wody i skrapiamy niewielką ilością oliwy z oliwek, ok. 1 łyżeczka. Następnie całość szczelnie zawijamy tworząc "papilot". Pieczemy ok. 45 minut w 180 stopniach. Zdrowo, szybko, smacznie 😎 Polecam dla całej rodziny, dla każdego osobny papilot 😊 minimalnym nakładem sił można każdy zawijek dostosować pod indywidualne gusta, np. dodatkowo przyprawić, dodać nieco inne składniki 😋 Dołączam też filmik, przewiń zdjęcie w lewo, aby go obejrzeć ☺ ------------------------------- #obiaddlaniemowlaka #obiaddladziecka #rozszerzaniediety #pierwszeposiłki #BLW #bobaslubiwybór #PrzepisyDlaNiemowląt #DlaDziecka #DlaDzieci #ZdrowePrzepisy #DaniaDlaNiemowląt #PrzepisyDlaDzieci #DaniaDlaDzieci #GotowanieDlaDzieci #WiemCoJem #mamaidziecko #MamaWKuchni #MamaGotuje #Niemowlak #Dziecko #RaczkujacWKuchni #natalerzu #rozszerzamydiete #samodzielny #szybkoismacznie #babydiet #blwmenu #dlabobasa #prostoismacznie #warzywasasuper

A post shared by Marta Miśkiewicz (@raczkujac) on

Rozszerzanie diety – tydzień 10

Dzień 64

Śniadanie: kawałek chleba, jajko na twardo, banan, pomidorki koktajlowe

Zdecydowanie synek preferuje jedzenie podane w kawałkach.

Obiad: pieczone razem w “papilocie”: kawałki kurczaka, papryki, marchewki, ziemniaka i fasolka + buraczki z jabłkiem

Obiad bogaty, a bardzo prosty w wykonaniu. Powyżej możesz zobaczyć post na Instagramie w którym opisuję przygotowanie tego dania.

Dzień 65

Śniadanie: kanapki z pastą jajeczną z awokado i osobno kawałek awokado

Obiad: makaron z sosem pomidorowym i buraczki z jabłkiem

Najprostszy sos pomidorowy 🙂 Wykorzystałam 1 pomidora. Z pomidora odcięłam skórę, a następnie pokroiłam go w kostkę. Włożyłam do małego garnuszka, gotowałam aż sos zgęstniał, a pod koniec dodałam świeżą bazylię i oliwę z oliwek.

Dzień 66

Śniadanie: kawałek bułki z pastą jajeczną z awokado, kawałek jajka na twardo, banan

Obiad: kurczak, ziemniak, marchew, papryka i fasolka pieczone razem w piekarniku w papilocie i buraczki z jabłkiem

Dzień 67

Śniadanie: owsianka na wodzie z rodzynkami i bananem

Obiad: makaron pełnoziarnisty z sosem pomidorowym z bazylią + marchewka i fasolka gotowane na parze

Dzień 68

Śniadanie: płatki jaglane z bananem i gruszką

Obiad: pierwsza zupka jarzynowa z soczewicą czerwoną

Skorzystałam z porcji zupki, którą miałam zamrożoną. Soczewicę ugotowałam osobno zgodnie z przepisem na opakowaniu i dodałam do zupy.

Dzień 69

Śniadanie: płatki jaglane z jogurtem naturalnym, bananem, truskawkami i malinami

Obiad: krem marchewkowy z fasolką szparagową, pomidorem i soczewicą

Do przygotowania zupy wykorzystałam:
– mix warzyw (marchewka, pietruszka, seler, por, fasolka szparagowa) – ok. 500 g
– 4 ziemniaki – ok. 380 g
– 1 pomidor
– pęczek koperku i natki pietruszki
– 2 łyżki oliwy z oliwek

Warzywa włożyłam do gotującej się wody (ok. 900 ml). Gotowałam całość 20 minut, pomidora dodałam w połowie czasu gotowania. Pod koniec dodałam koperek, natkę i oliwę z oliwek.

Soczewicę ugotowałam osobno i dodałam do zupy.

Kolacja: kostki z kaszy manny z bananem, truskawkami i malinami

Synkowi bardzo przypadły do gustu maliny 🙂

Dzień 70

Śniadanie: jogurt naturalny z ekspandowanym amarantusem i owocami: bananem, truskawkami i malinami

Obiad: krem marchewkowy z fasolką szparagową i pomidorem, podany z ryżem

Ryż ugotowałam osobno i dodałam do zupy.

Kolacja: polędwiczka pieczona z jabłkiem, warzywa gotowane na parze: ziemniak, marchewka, pietruszka

Przepis na polędwiczkę z piekarnika podawałam w poprzednim podsumowaniu tygodnia.

Spodobał Ci się ten post? Podziel się wrażeniami ze znajomymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*