Rozszerzanie diety tydzień 11 (raczkujac.pl)

Rozszerzamy dietę – tydzień 11

Poniżej znajdziesz podsumowanie jedenastego tygodnia rozszerzania diety mojego młodszego synka. 

Jeśli chcesz obserwować nasze postępy i codzienne menu to przypominam, że relacjonuję je na bieżąco w relacjach na moim profilu na Instagramie i na stronie na Facebooku.

Podsumowanie poprzednich tygodni rozszerzania diety znajdziesz tutaj:

Podsumowując nasz jedenasty tydzień rozszerzania diety:

  • synek zjada już coraz więcej, spora część proponowanej przeze mnie porcji już faktycznie ląduje w brzuszku, co zdecydowanie potwierdza zawartość pieluszki 🙂
  • synek już całkiem sprawnie samodzielnie bierze jedzenie do rączki, opanował całkiem nieźle chwyt szczypcowy, czyli łapanie jedzenia między kciuk a palec wskazujący
  • jak już zaspokoi pierwszy głód to zaczyna rozrzucać jedzenie, a łyżeczkę najczęściej “odkłada” na podłogę 🙂
  • ogólnie synek nadal nie bardzo daje się karmić, ale jeśli jest bardzo zainteresowany jedzeniem zdarza mu się czasem otworzyć buzię, jak trzymam coś na łyżeczce
  • proponuję synkowi trzy posiłki stałe dziennie, a pory jedzenia przedstawiają się teraz następująco: śniadanie koło 10/11, obiad koło 15/16 i kolacja koło 19, pomiędzy tymi posiłkami synek je mleko z piersi na żądanie
  • wprowadziliśmy już:
    • z produktów zbożowych: ryż, kasze: jaglaną, mannę, gryczaną białą (niepalona), jęczmienną, orkiszową i kukurydzianą, makaron pszenny pełnoziarnisty, płatki: jaglane, ryżowe, owsiane, orkiszowe, mąkę kukurydzianą, ekspandowany amarantus, bułkę pszenną i chleb
    • z warzyw: marchewkę, ziemniaka, pietruszkę, dynię, brokuła, selera, batata, buraka, pora, kalarepę, kukurydzę, cukinię, szparagi, pomidora, ogórka zielonego, paprykę, soczewicę czerwoną, fasolkę szparagową, kalafiora
    • z owoców: awokado, jabłko, banana, gruszkę, truskawki, maliny, śliwki (suszone), morele (suszone), nektarynki, rodzynki
    • z mięs: dorsza, halibuta, indyka, kurczaka, polędwiczkę wieprzową
    • z nabiału: jogurt naturalny
    • jajko kurze
    • pestki słonecznika
  • do każdego posiłku proponuję synkowi wodę
  • na razie nie zaobserwowałam żadnych reakcji alergicznych.
Poniżej zamieszczam szczegółowy jadłospis z kolejnego tygodnia rozszerzania diety wraz z krótkimi komentarzami odnośnie przebiegu poszczególnych dni.
 
Jeśli przepis na wymienione danie znajduje się na blogu to nazwa potrawy jest jednocześnie linkiem do przepisu.

Rozszerzanie diety – tydzień 11

Dzień 71

Śniadanie: mix płatków orkiszowych i jaglanych z suszoną morelką, tartym jabłkiem i marchewką

Mix płatków ugotowałam na wodzie razem z pokrojoną na kawałki morelką. Do gotowych płatków starłam jabłko i ugotowaną wcześniej na parze marchewkę (została z obiadu z poprzedniego dnia).

Synek coraz częściej jest zainteresowany całą porcją i chętnie pakuje sobie łyżeczki do buzi.

Obiad: kulki z ryżu z marchewką, pietruszką i koperkiem (i odrobiną oliwy z oliwek)

Do ugotowanego ryżu dodałam kawałek ugotowanej startej marchewki i pietruszki, trochę posiekanego koperku i oliwy z oliwek i uformowałam w kulki.

Bardzo synkowi smakowały 🙂

Kolacja: kasza manna z bananem, truskawkami i malinami 

Dzień 72

Śniadanie: placki bananowo-truskawkowe

Obiad: krem marchewkowy z fasolką i pomidorem, podany z kaszą jęczmienną

Synek tak rzucił kubkiem o podłogę, że zupę znaleźliśmy nawet wysoko na ścianie.

Kolacja: kulki z ryżu z marchewką, pietruszką i koperkiem i osobno marchewka i pietruszka w słupkach

Dzień 73

Śniadanie: placki bananowo-truskawkowe i osobno kawałki banana

Obiad: polędwiczka wieprzowa pieczona z jabłkiem, warzywa w słupkach: marchewka, pietruszka, ziemniak..

Przepis na polędwiczkę pieczoną z jabłkiem pojawił się w poprzednim tygodniu.

Kolacja: ryż z musem jabłkowo-dyniowym

Dzień 74

Śniadanie: omlet z pomidorkami koktajlowymi i szczypiorkiem przygotowany na parze

Obiad: krem z dyni z makaronem pełnoziarnistym

Chyba smakowało, bo wyjątkowo nic nie trafiło na podłogę 🙂

Kolacja: płatki orkiszowe z musem jabłkowo-dyniowym

Dzień 75

Śniadanie: kasza manna z rodzynkami, owoce: banan, maliny, nektarynka

Obiad: duszony indyk z warzywami, marchewka, ziemniak, seler, papryka

Tego dnia odbył się chrzest synka. Po mszy był obiad w restauracji, więc jedzenie dla synka wzięłam w termosie i podałam mu na miejscu. Jest jeszcze za mały, żeby serwować mu jedzenie z menu dziecięcego. 

Z tego co było dostępne na miejscu mogłabym mu podać jedynie kawałek chleba i ewentualnie ogórka czy pomidora, wolałam jednak zabrać mu coś bardziej wartościowego z domu. 

Wybrałam obiad w kawałkach, bo maluch preferuje samodzielne jedzenie i tego typu posiłek wiązał się z potencjalnie najmniejszym bałaganem 🙂

Kolacja: makaron pełnoziarnisty z kremem z dyni i kawałkami warzyw: marchewki i ziemniaka

Dzień 76

Śniadanie: owsianka z bananem, banan w kawałkach, maliny

Obiad: kulki z kaszy gryczanej białej z marchewką i koperkiem, osobno marchewka, ziemniak i świeża papryka do chrupania

Kolacja: bułka z pastą jajeczną z awokado i suszonymi pomidorami + świeży ogórek

Oj, smakowało, zjedzone prawie bez strat 🙂

Przepis na pastę jajeczną z awokado i suszonymi pomidorami znajdziecie w mini poradniku: “Jak sprytnie przemycić warzywa w śniadaniu dla dziecka?”.

Do przepisu użyłam zamiast orzechów włoskich pestki słonecznika.

Dzień 77

Śniadanie: płatki ryżowe z bananem i gruszką

Obiad: indyk duszony z marchewką, selerem i papryką + ziemniak, fasolka szparagowa i kasza orkiszowa

Kolacja: bułka z pastą jajeczną z awokado i suszonymi pomidorami + świeża papryka

Spodobał Ci się ten post? Podziel się wrażeniami ze znajomymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*