Owsianka z bananem (raczkujac.pl)

Owsianka z bananem

Klasyka śniadaniowa w wersji dla najmłodszych, czyli owsianka z bananem 🙂

Płatki owsiane można przed użyciem zmielić w mikserze, wtedy gotowa owsianka będzie jednolita i gładka w konsystencji. Zmielić można od razu większą ilość płatków i przechowywać je w takiej postaci. Wtedy nie musimy za każdym razem mielić i szybciej możemy przygotować śniadanie.

Ale pamiętaj, że warto malucha zapoznawać z różnymi konsystencjami pokarmów właściwie już od początku rozszerzania diety. Według zaleceń specjalistów dziecko po 6 miesiącu życia może i powinno mieć do czynienia z różnymi konsystencjami jedzenia. Do nauki gryzienia maluch nie potrzebuje pierwszych zębów, świetnie radzi sobie z rozgniataniem pokarmów bezzębnymi dziąsłami. Także owsiankę możesz przygotować bez dodatkowego rozdrabniania płatków.

A jeśli chciałabyś dowiedzieć się jak przygotowywać zdrowe i różnorodne śniadania dla Twojego maluszka od początku rozszerzania diety zapraszam Cię do sprawdzenia oferty kursu online (kliknij tutaj): Zamień kaszki dla niemowląt na domowe śniadania.

W kursie pokażę Ci krok po kroku jak przygotowywać różnorodne, wartościowe śniadania, nie poświęcając na to mnóstwa czasu, abyś mogła być spokojna o nawyki żywieniowe i cieszyć się zdrowiem dzieci i swoim. Przejdziemy wspólnie przez różne rodzaje śniadań, poznasz sugerowane porcje i proporcje, dowiesz się jak łączyć ze sobą produkty i zyskasz wiedzę potrzebną do tego, aby samodzielnie eksperymentować i tworzyć własne połączenia smaków.

To kurs przeznaczony dla mam, które przygotowują się do rozszerzania diety maluszka oraz dla tych, które chcą zamienić gotowe kaszki na domowe śniadania bądź też po prostu zwiększyć różnorodność posiłków oraz zyskać więcej pewności siebie w gotowaniu dla tych kochanych, ale jednak najbardziej wymagających konsumentów 🙂

W kursie zdradzam swoje sposoby na to aby w kuchni było zawsze zdrowo, smacznie i kolorowo! Pokażę Ci wypracowane przeze mnie bazowe przepisy, które w prosty sposób nauczysz się modyfikować, aby tworzyć nowe połączenia smaków. Odmień swój poranek i ciesz się zdrowym i pysznym śniadaniem wspólnie z maluchem!

Porcja: ok. 150 g

Przeznaczenie: dla dzieci powyżej 6 miesiąca życia (dlaczego?)

Składniki

1,5 łyżki płatków owsianych górskich – 15 g
½ szklanki wody źródlanej – 120 ml
½ banana – 60 g
½ łyżeczki oliwy z oliwek – 2 g

Przygotowanie

  1. Płatki owsiane ugotuj na wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu.
  2. Banana rozgnieć widelcem.
  3. Gotową owsiankę przełóż do miseczki i wymieszaj z bananem oraz z oliwą z oliwek.
  4. Przed podaniem ostudź.

Spróbuj też innych przepisów

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
SUMA77130.32.73.223.2
płatki owsiane górskie1554.520.99
banan6058.20.70.314.2
oliwa z oliwek217.6020

2 thoughts on “Owsianka z bananem

  1. Owsianka pyszna, zniknęła cała z miseczki! Ale ja troszkę zmodyfikowałam przepis. Do gotujących się płatków dodałam drobno pokrojoną suszoną śliwkę i dosypałam po ostudzeniu mleko modyfikowane. Też polecam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*