Risotto z pstrągiem i dynią (raczkujac.pl)

Risotto z pstrągiem i dynią

Dostałam ogromną dynię od rodziców, którym wysiało się kilka w tym roku w ogródku, więc spodziewajcie się sporo przepisów z dynią w najbliższym czasie 🙂 Szczególnie, że to nie ostatnia dynia, którą dostanę. Moja pierwsza propozycja to  dynia w risotto z pstrągiem.

Ryba to bardzo ważny element diety niemowlaka, warto ją podawać co najmniej raz, a zaleca się nawet i do dwóch razy w tygodniu. Ryby są źródłem ważnych dla prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i w mniejszych ilościach omega-6. Pstrąg tęczowy łososiowy, którego użyłam w tym przepisie, jest bardzo delikatną rybą, smakiem i kolorem przypomina łososia, mojemu synkowi bardzo przypadł do gustu.

Porcja: ok. 200 g

Przeznaczenie: dla dzieci powyżej 10 miesiąca życia

Składniki

pstrąg tęczowy łososiowy – 25 g
ok. 1/2 szklanki pokrojonej w kostkę dyni – 80 g
1 łyżka ryżu basmati – 10 g
1/2 marchewki – 40 g
kawałek selera – 10 g
kawałek pora – 10 g
oliwa z oliwek – 3 ml (ok. pół łyżeczki)
woda źródlana – 150 ml (ok. 3/4 szklanki)
estragon – szczypta
koperek (świeży) – szczypta

Przygotowanie

Pstrąga opłucz pod bieżącą wodą, usuń skórę, sprawdź dokładnie czy nie ma ości, a następnie oprósz delikatnie estragonem. Warzywa opłucz i obierz, dynię dodatkowo pozbaw gniazda nasiennego. Warzywa pokrój w kostkę, słupki lub talarki, pora drobno posiekaj.

W garnku zagotuj wodę i wrzuć do niej w pierwszej kolejności rybę i gotuj przez 5 -10 minut. Po upływie tego czasu dorzuć marchew, pora, selera i ryż, gotuj przez kolejne 10 minut. Jako ostatnią dodaj dynię i gotuj całość jeszcze przez 10 minut. W razie potrzeby podczas gotowania dolej wody. Pod koniec gotowania dodaj koperek.

Konsystencję dostosuj w razie potrzeby do aktualnych możliwości malucha. Jeśli będziesz danie rozdrabniać warto zostawić kilka kawałków warzyw do zjedzenia samodzielnie rączką. Na koniec wymieszaj z oliwą z oliwek. Przed podaniem ostudź.

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
SUMA178141.27.55.716.3
pstrąg tęczowy świeży2541.34.82.30
dynia8022.410.23.9
ryż basmati1035.60.90.17.7
marchew4011.20.40.13.4
seler korzeniowy101.80.200.7
por102.50.200.6
oliwa z oliwek326.4030

Spróbuj też innych przepisów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*