Kasza jaglana z dynią i marchewką (raczkujac.pl)

Kasza jaglana z dynią i marchewką

W sprzedaży pojawiły się już pierwsze dynie. Uwielbiam sezon na dynię, to jedno z naszych ulubionych warzyw. Od dyni zaczynaliśmy rozszerzanie diety synka, jest słodka i delikatna w smaku, więc świetnie się do tego nadaje. Dzisiaj polecam ją w połączeniu z marchewką i jedną z najbardziej wartościowych kasz, a mianowicie kaszą jaglaną.

Kasza jaglana, poza wartościami odżywczymi, takimi jak łatwo przyswajalne białko, ma także wysoką zawartość witamin z grupy B i wyróżnia się działaniem leczniczym – ma właściwości antywirusowe i ponoć działa nawet łagodząco na katar. Należy jednak pamiętać, aby ją odpowiednio przygotować, żeby nie była gorzka. Aby tego uniknąć warto przed gotowaniem przelać ją najpierw zimną a potem wrzącą wodą. Dodatkowo, aby zniwelować niekorzystny wpływ zawartego w niej kwasu fitynowego (związku, który utrudnia przyswajanie składników mineralnych), dobrze jest zalać ją wodą z dodatkiem soku z cytryny (lub kropelkami z witaminą C dla niemowląt, które nie próbowały jeszcze cytrusów) i odstawić na kilka godzin lub na całą noc.

Porcja: ok. 170 g

Przeznaczenie: dla dzieci powyżej 6 miesiąca życia

Składniki

kasza jaglana  – 15 g
dynia – 100 g
marchew – 50 g
oliwa z oliwek – 5 ml (1 łyżeczka)
woda źródlana – ½ szklanki (ok. 100 ml)

Przygotowanie

Marchew i dynię obierz i umyj, dynię dodatkowo pozbaw gniazda nasiennego. Pokrój warzywa w kostkę. W garnku zagotuj wodę i wrzuć do niej marchewkę. Po 10 minutach dodaj dynię i gotuj jeszcze przez 10 minut. W razie potrzeby podczas gotowania dolej wody.

Możesz odłożyć kilka kawałków marchewki i rozgnieść je dokładnie widelcem, żeby dziecko uczyło się gryźć. Pozostałe warzywa zmiksuj z częścią lub całością wywaru warzywnego, tak, aby otrzymać odpowiednio gęstą konsystencję.

Kaszę jaglaną ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu. Możesz też ugotować ją razem z warzywami, wtedy wrzuć ją do gotującej się wody razem z marchewką.

W miseczce wymieszaj kaszę jaglaną, zmiksowane i rozgniecione warzywa wraz z łyżeczką oliwy z oliwek. Przed podaniem ostudź.

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
SUMA170138.63.45.919.4
kasza jaglana1552.51.70.510.2
dynia100281.30.34.9
marchew50140.50.24.3
oliwa z oliwek544.1050
Spodobał Ci się ten post? Podziel się wrażeniami ze znajomymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*