Placki z kalafiora i brokuła (raczkujac.pl)

Placki z kalafiora i brokuła

Czasem jak zaglądam do lodówki znajduję jakieś niewykorzystane w pełni warzywa. Ostatnio np. znalazłam kilka różyczek brokuła i ciut więcej kalafiora. Nie lubię marnować jedzenia, więc postanowiłam dać im nowe życie w formie placków. Placki to jeden z moich ulubionych sposobów na wykorzystanie resztek z warzyw czy owoców.

Mój synek uwielbia placki, niezależnie czy są to placki owocowe czy warzywne, więc nie miałam wątpliwości, że chętnie je zje. I tak też było 🙂

Placki z kalafiora i brokuła sprawdzą się świetnie właściwie na każdą okazję. Mogą być podane na śniadanie, na obiad lub też jako przekąska, ale my akurat najbardziej lubimy placki warzywne jeść na kolację.

Placki upiekłam. Zdecydowanie preferuję tą formę przygotowania placków od smażenia. Po pierwsze dlatego, że nie muszę stać przy patelni, placki robią się “same”, po drugie, bo od razu piekę wszystkie, a po trzecie, bo w takiej wersji są zdrowsze. Podsumowując – same plusy 🙂

Porcja: 8 placków – ok. 230 g

Przeznaczenie: dla dzieci powyżej 6 miesiąca życia (dlaczego?)

Składniki

kalafior – 200 g
brokuł – 100 g
1 jajko – 55 g
2 czubate łyżki mąki kukurydzianej – 40 g
1 łyżka oleju roślinnego lub oliwy z oliwek – 10 g
pieprz – szczypta
sól – szczypta (dla dzieci po pierwszym roku życia)

Przygotowanie

  1. Warzywa dokładnie opłucz pod bieżącą wodą, a następnie zetrzyj na tarce lub zmiksuj.
  2. Jajko dokładnie umyj, możesz też sparzyć je dodatkowo wrzątkiem.
  3. W misce wymieszaj wszystkie składniki.
  4. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia uformuj placki.
  5. Wstaw do rozgrzanego wcześniej piekarnika do 200 stopni i piecz 15-20 minut z jednej strony, a potem przewróć je na drugą stronę i piecz jeszcze 10 minut.

Spróbuj też innych przepisów

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
brokuły100252.90.35.7
kalafior2004050.410.2
mąka kukurydziana40145.63.61.628
jajko kurze całe5575.96.85.40.4
oliwa z oliwek1088.10100
SUMA405374.618.317.744.3

Tabela wartości odżywczych dla 1 placka

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
brokuły12.53.10.400.7
kalafior2550.60.11.3
mąka kukurydziana518.20.50.23.5
jajko kurze całe6.99.50.90.70.1
oliwa z oliwek1.31101.30
SUMA50.746.82.42.35.6

17 thoughts on “Placki z kalafiora i brokuła

  1. Bardzo podoba mi się ten przepis i chciałabym go wypróbować, ale mój synek jest uczulony na jajka 🙁 czy masz może pomysł czym można je zastąpić w tym przepisie?

    1. Polecam kisiel z siemienia lnianego – 2 łyżki zmielonego siemienia + 1/3 szklanki gorącej wody.

  2. Placki są rewelacyjne. Córka zjadła z apetytem, choć było to jej pierwsze zetknięcie z jedzeniem w takiej formie. Dziękuję za przepis. Będziemy z niego często korzystać. Pozdrawiam!

      1. Tak, można je zrobić dzień wcześniej. Przy pieczeniu sprawdź po 15 min z pierwszej strony czy już się ładnie dają obrócić i po 5 minutach z drugiej.

    1. Taki pomysł fajny.
      Ale narazie poległam na przerzucaniu… Wszystko się rozpada.
      Nie umiem przerzucić w piekarniku.
      A serowe na patelni też mi nie wychodziło przewracanie.
      Jest jakiś tajemny szczegół??

      1. Możliwe, że masa na placki była zbyt mokra. Warto zawsze sprawdzić czy warzywa po zmiksowaniu nie mają nadmiaru wody i w razie czego odsączyć ją np. przy pomocy sitka. Mąka też mące nierówna i może być tak, że trzeba jej dodać nieco więcej. Czy stosowałaś się dokładnie do podanej wagi składników? Jeśli placki ciężko jest przewrócić na drugą stronę to warto potrzymać je nieco dłużej z pierwszej strony, albo w ogóle ich nie przewracać. Piekarniki też bywają różne, może w przypadku Twojego czas pieczenia należy nieco wydłużyć. Placki przewracamy wyjmując blachę z piekarnika i przy użyciu dobrej, najlepiej jednolitej łopatki. Nie wiem jakie placki masz na myśli pisząc serowe. Jeśli smażysz bez dodatku tłuszczu na patelni to patelnia musi być dobrej jakości, inaczej placki mogą się nie udać.

    1. Przykro mi, ale niestety nie gwarantuję, że każdemu będą smakowały. Moje dzieci akurat lubią takie placki i zjadają je z apetytem, chociaż zwykłego ugotowanego kalafiora czy brokuła obecnie nie lubią. Każde dziecko i dorosły ma swój smak i swoje preferencje, więc to co sprawdzi się u jednych, niekoniecznie sprawdzi się też u innych. Warto natomiast próbować różnych form podania, bo nigdy nie wiadomo co może naszemu maluchowi zasmakować 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*