Indyk na parze z warzywami (raczkujac.pl)

Indyk na parze z warzywami

Gotowanie na parze to najzdrowszy sposób przyrządzania posiłków, gdyż zachowujemy maksymalną ilość witamin i składników mineralnych, których część gotując wylewamy z wodą. Dlatego staram się jak najczęściej przyrządzać dla synka dania na parze. Dzisiaj w menu indyk na parze z warzywami. Pamiętajcie, że do takiej potrawy malec musi być już chętny do gryzienia 🙂

Porcja: ok. 210g

Przeznaczenie: dla dzieci powyżej 10 miesiąca życia

Składniki

pierś indyka bez skóry  – 25 g
marchew – 80 g
kalafior – 60 g
brokuły – 60 g
majeranek – szczypta

Przygotowanie

Marchew obierz i razem z pozostałymi warzywami dokładnie opłucz. Kalafior i brokuł podziel na różyczki, marchew pokrój w talarki, kostkę lub słupki. Mięso pozbaw tłuszczu, pokrój drobno i oprósz majerankiem. Ułóż wszystko w parowarze lub na specjalnym metalowym sitku do gotowania na parze lub na zwykłym sitku zawieszonym na garnku z gotującą się wodą. Gotuj na parze pod przykryciem przez 20 minut ze względu na mięso.

Podawaj po ostudzeniu, jeśli jest taka potrzeba rozdrobnij warzywa i mięso przed podaniem.

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
SUMA22571.490.813.3
indyk, pierś bez skóry, surowa25225.10.30
marchew8022.40.70.26.8
kalafior60121.50.13.1
brokuły60151.70.23.4

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*