Indyk na parze z warzywami (raczkujac.pl)

Indyk na parze z warzywami

Gotowanie na parze to najzdrowszy sposób przyrządzania posiłków, gdyż zachowujemy maksymalną ilość witamin i składników mineralnych, których część zwykle gotując wylewamy z wodą. Dlatego staram się jak najczęściej przyrządzać dla synka dania na parze. Dzisiaj w menu indyk na parze z warzywami.

Porcja: ok. 210 g – 1-2 porcje dla malucha (2 porcje dla malucha na początku rozszerzania diety, 1 porcja dla malucha koło roku)

Przeznaczenie: dla dzieci po 6. miesiącu życia

Składniki

pierś indyka bez skóry – 25 g
1 marchewka – 80 g
2-3 małe różyczki kalafiora – 60 g
2-3 małe różyczki brokuła – 60 g
majeranek – szczypta
1/2 łyżeczki oliwy z oliwek lub odrobina masła

Przygotowanie

Marchew obierz i razem z pozostałymi warzywami dokładnie opłucz pod bieżącą wodą. Kalafiora i brokuła podziel na różyczki, marchewkę pokrój w słupki. Mięso pozbaw tłuszczu, pokrój drobno i oprósz majerankiem. Ułóż wszystko w parowarze lub na specjalnym metalowym sitku do gotowania na parze. Gotuj przez ok. 20 minut. Pod koniec gotowania sprawdź czy mięso i warzywa są miękkie.

Możesz podać danie w całości do samodzielnego jedzenia rączkami przez malucha lub rozdrobnić je przy pomocy widelca czy zmiksować. Warto jednak odłożyć przynajmniej kilka kawałków warzyw, aby maluch mógł ćwiczyć samodzielne jedzenie i gryzienie. Przed podaniem wymieszaj z oliwą z oliwek lub masłem.

Wskazówka

Polecam podawać z ugotowanym ryżem lub kaszą uformowanymi w kulki lub makaronem, np. penne czy świderkami.

Spróbuj też innych przepisów

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
indyk, pierś bez skóry, surowa25225.10.30
marchew8022.40.70.26.8
kalafior60121.50.13.1
brokuły60151.70.23.4
SUMA22571.490.813.3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*