Menu na dziś jadłospis nr 8 (raczkujac.pl)

Menu na dziś – jadłospis dla dziecka nr 8

Przedstawiam już ósmą odsłonę cyklu menu na dziś, w którym prezentuję propozycje dziennych jadłospisów. Pokazany w każdym wpisie jadłospis dla dziecka to faktyczne menu, które gości na naszych talerzach jednego wybranego dnia w danym tygodniu. Mój synek ma obecnie 3 lata, ale prezentowane jadłospisy nadają się dla dzieci po pierwszym roku życia. 

Pozostałe propozycje jadłospisów dla dziecka opublikowane w ramach tego cyklu możesz obejrzeć tutaj.

Z dzisiejszego menu dowiecie się:

  • jaki znalazłam nowy sposób na szybkie, pyszne i pożywne śniadanie, które obecnie stało się naszym ulubionym
  • jak w wygodny sposób przygotować obiad na parze
  • jak zrobić proste i pyszne ciasteczka owsiane bez cukru i jajek
  • jak przekonaliśmy synka do jedzenia sałaty 🙂

Dla przypomnienia kilka założeń cyklu:

  1. Jadłospisy przedstawiają nasze faktyczne menu z jednego wybranego dnia danego tygodnia.
  2. Pokazując nasz dzienny jadłospis nie podaję dokładnych porcji czy też proporcji poszczególnych elementów dania. Przedstawiam pomysł i przepis na danie bazowe (nazwa dania jest jednocześnie linkiem do przepisu na blogu), ale to od Twojego maluszka będzie zależało ile i co z danej potrawy będzie chciał zjeść 🙂
  3. Prezentowane jadłospisy w całości nadają się dla dzieci po pierwszym roku życia, aczkolwiek poszczególne dania można podawać już mniejszym maluchom – sugerowany przeze mnie wiek dziecka znajdziesz jak zwykle przy każdym przepisie. Pamiętaj tylko, aby dopasować danie do aktualnych potrzeb i możliwości Twojego dziecka, np. w przypadku orzechów może być potrzebne dodatkowe rozdrobnienie.
  4. Celem prezentowanych jadłospisów jest dostarczenie Ci inspiracji i pomocy w planowaniu własnego menu 🙂

Jadłospis dla dziecka nr 8

Śniadanie

Pieczona owsianka z bananem i truskawkami

Pieczona owsianka to ostatnio nasze ulubione śniadanie. Smakuje nieco inaczej niż zwykła i jest pyszna, więc gorąco polecam 🙂

Ja piekę ją wieczorem dzień wcześniej i rano jedynie podgrzewam. Mam więc pyszne, pożywne śniadanie błyskawicznie gotowe, a przy dwóch maluchach każda minuta jest na wagę złota 🙂

Pieczona owsianka z bananem i truskawkami (raczkujac.pl)

Obiad – zupa

Krem warzywny

Jeśli chodzi o zupy już zapewne zdążyłyście zauważyć, że uwielbiamy kremy warzywne. Przygotowuję co najmniej jedną taką zupę w tygodniu.

Zwykle po prostu zaglądam do lodówki, sprawdzam jakie mam warzywa i robię przeróżne miksy z tego co znajdę. Tym razem znalazłam między innymi kalarepę 🙂

Krem warzywny (raczkujac.pl)

Obiad – II danie

Pstrąg tęczowy z warzywami na parze

Prosto, szybko i zdrowo 😊 Wszystko razem w jednym garnku gotowane na parze przez 20 minut.

Jeśli nie macie parowaru to prostszym rozwiązaniem może być specjalne sito do gotowania na parze. Można je włożyć praktycznie do każdego garnka, bo dopasowuje się rozmiarem. A kupić je mozna np. w Ikei. 

Przy okazji zdradzę Wam jeszcze patent na gotowanie ryby na parze 😎 Polecam położyć ją na papierze do pieczenia. Wtedy łatwiej ją wyjąć po ugotowaniu i jest mniej brudzenia 😊

Podwieczorek

Ciasteczka owsiane

Przepyszne i bardzo proste do wykonania ciasteczka, bez dodatku cukru i jajek. Obie funkcje pełni w  przypadku tych ciastek banan.

Dodatkowo ciasteczka są bardzo pożywne i zdrowe.

Ciasteczka owsiane z bananem i bakaliami (raczkujac.pl)

Kolacja

Kanapka na ciepło z pieczonym schabem, sałatą i papryką

Niedawno kupiliśmy sobie opiekacz i szalejemy m.in. z kanapkami na ciepło. Okazało się, że sałata włożona do takiej kanapki nagle zaczęła synkowi smakować, a do tej pory zawsze ją wypluwał 🙂

Także na prawie każde warzywo można prędzej czy później znaleźć jakiś sposób.  Po prostu nie należy się poddawać i co jakiś czas proponować, a także pokazywać, że samemu się je. Istnieje szansa, że znajdzie się forma podania, którą dziecko zaakceptuje 🙂

Spodobał Ci się ten post? Podziel się wrażeniami ze znajomymi!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*