Proste placki twarogowe (raczkujac.pl)

Proste placki twarogowe

Proste w przygotowaniu i przepyszne placki twarogowe. Jeśli masz w lodówce twaróg gorąco polecam! Ja miałam otwarty, który musiałam wykorzystać, żeby się nie zmarnował, więc zrobiłam placki z kilku składników. Czas przygotowania ciasta to dosłownie 5 minut.

Jeśli chcesz wiedzieć jak kreatywnie wykorzystywać resztki jedzenia i tworzyć własne, proste przepisy na domowe kaszki, placki, omlety czy naleśniki to sprawdź mój eBook “Zamień kaszki dla niemowląt na domowe śniadania”, który jest połączeniem kursu gotowania i książki kucharskiej.

W eBooku dzielę się moimi uniwersalnymi wzorami na przepisy na domowe kaszki, placki, omlety, naleśniki czy pasty do kanapek. Pokazuję jak je w prosty sposób modyfikować. Podaję dokładne proporcje które działają, podpowiadam jakie składniki są obowiązkowe a jakie opcjonalne, jak dostosować porcję i produkty do wieku malucha. Proponuję Ci szeroką gamę produktów (też w formie wygodnych checklist), których możesz użyć w przepisie, ale to Ty decydujesz jakiej mąki użyjesz, jakie mleko czy olej wybierzesz, jakiego rodzaju warzyw czy owoców użyjesz itp.

Daję Ci wzór na śniadanie, ale to Ty decydujesz o składnikach. Dlatego jest to tak wygodne i uniwersalne rozwiązanie. Daję Ci narzędzie, które będzie ogromną pomocą w kuchni, ale będzie funkcjonowało na Twoich zasadach i dopasujesz je do własnych potrzeb.

Więcej informacji o eBooku: “Zamień kaszki dla niemowląt na domowe śniadania” znajdziesz tutaj.

Proste placki twarogowe

Porcja: ok. 12 placków

Przeznaczenie: dla dzieci po 10 miesiącu życia (młodszym maluchom polecam w wersji pieczonej)

Składniki

twaróg tłusty – 180 g
1 banan – ok. 120 g
1 jajko (opcjonalnie, robiłam też bez)
ok. 4 łyżki mąki owsianej (możesz też użyć pszennej, orkiszowej czy kukurydzianej) – 50 g
1/5 do 1/4 szklanki mleka (ja użyłam owsianego) – 50 -70 g (zacznij od 50 g i sprawdź konsystencję, w razie potrzeby dodaj jeszcze ciut)
1 łyżka oleju roślinnego (np. rzepakowego) – 12 g

Przygotowanie

  1. Do miski dodaj wszystkie składniki. Na początku dodaj mniejszą ilość mleka (1/5 szklanki). Jajko możesz ewentualnie pominąć (np. w przypadku alergii), bo wśród składników jest banan, który jest jednym z możliwych zamienników jajka. Jednak placki bez dodatku jajka wymagają więcej uwagi z Twojej strony przy smażeniu, są delikatniejsze w konstrukcji i łatwiej mogą się przypalić.
  2. Wszystkie składniki dokładnie ze sobą zmiksuj (ja użyłam do tego celu blendera).
  3. Sprawdź konsystencję ciasta i ewentualnie dodaj ciut więcej mleka. Masa na placki powinna być dosyć gęsta.
  4. Rozgrzej dobrze patelnię. Jeśli masz dobrą, nieprzywierającą patelnię możesz placki smażyć bez dodatku tłuszczu (został już dodany do ciasta).
  5. Placki smaż na małym ogniu do zrumienienia z obu stron. Gdy brzegi placków zaczną zmieniać kolor spróbuj je podważyć, jeśli łatwo odchodzą od patelni przewróć je na drugą stronę.

Wskazówka

Placki możesz też upiec w piekarniku w 200 stopniach (funkcja góra-dół). Piecz 15-20 minut z jednej strony, a potem odwróć je na drugą stronę i piecz jeszcze ok. 5-10 minut, żeby się ładnie dopiekły z obu stron. Polecam taką wersję dla młodszych maluchów.

Spróbuj też innych przepisów:

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
SUMA467707.344.329.666.7
twaróg180210.630.67.26.7
banan120116.41.30.628.3
jajko kurze całe5575.96.85.40.4
mąka owsiana50174.55.43.627.9
mleko owsiane50220.20.83.4
olej rzepakowy12107.90120

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*