Nocna owsianka ze śliwką i rodzynkami (raczkujac.pl)

Nocna owsianka ze śliwką i rodzynkami

Nocna owsianka, czyli nastawianie płatków na noc, to jeden z moich sprawdzonych sposobów na szybkie śniadanie rano! Oszczędza mi dużo czasu, bo składniki szykuję wieczorem, kiedy dzieci już śpią i nikt mi nie “pomaga”, a rano wystarczy tylko podgrzać kaszkę i gotowe. 

Odkryłam i polubiłam ten sposób przyrządzania kaszki kiedy w domu pojawił się drugi synek. Wcześniej śniadania przygotowywałam w całości rano, razem ze starszym synkiem. Zajmowało to mnóstwo czasu, gdyż chciał uczestniczyć w każdej czynności jaką trzeba było wykonać. Nie miałam nic przeciwko dopóki byliśmy we dwójkę. Natomiast gdy pojawił się niemowlak, którego cierpliwość kończyła się po 5 minutach (i to jak dobrze poszło), przestało to być efektywne rozwiązanie. Dlatego przerzuciłam się na jakiś czas całkowicie na przygotowywanie śniadań wieczorem, gdy dzieci już spały.

Płatki zalewam mlekiem, dodaję wybrane dodatki i wstawiam na noc do lodówki. Rano wystarczy tak przygotowaną kaszkę jedynie podgrzać, ewentualnie chwilę pogotować, żeby odpowiednio zgęstniała.

Jeśli więc też cierpisz rano na brak czasu to jest to idealne rozwiązanie także dla Ciebie. Oczywiście proponowaną owsiankę można też przygotować rano, wtedy płatki należy ugotować na mleku lub wodzie, zgodnie z przepisem na opakowaniu.

Jeśli chciałabyś mieć ten i 5 innych szybkich przepisów na śniadanie zawsze pod ręką, w wygodnej formie do druku, to tutaj możesz pobrać darmowy mini e-book: 6 śniadań dla niemowlaka w 5 minut. Do każdego przepisu dodałam wskazówki, które ułatwią Ci przygotowanie, urozmaicenie lub przechowywanie dania.

Nocna owsianka ze śliwką i rodzynkami

Porcja: 1 porcja dla malucha

Przeznaczenie: dla dzieci po 8. miesiącu życia

Składniki

1,5 łyżki płatków owsianych górskich – 15 g
1/3 szklanki mleka (roślinnego lub zwykłego) lub wody – 80 ml
1 suszona śliwka – 5 g
kilka rodzynek – 5 g
1/2 łyżeczki oliwy z oliwek – 3 g

Przygotowanie

  1. Przygotowania zacznij wieczorem dzień wcześniej. Do garnuszka wsyp płatki owsiane i zalej je mlekiem lub wodą.
  2. Pokrój śliwkę w niedużą kostkę, a rodzynki przekrój na pół.
  3. Śliwkę wraz z rodzynkami dodaj do płatków, wymieszaj.
  4. Wstaw garnek z owsianką na noc do lodówki.
  5. Rano podgrzej płatki na kuchence. Jeżeli są zbyt płynne możesz je chwilę pogotować.
  6. Do ciepłej, ale nie gorącej, owsianki dodaj oliwę z oliwek i wymieszaj.

Wskazówka

Rano możesz do owsianki dodać także ulubiony świeży owoc lub miks owoców.

Spróbuj też innych przepisów

Tabela wartości odżywczych

ProduktIlość [g]Kalorie [kcal]Białko [g]Tłuszcze [g]Węglowodany [g]
płatki owsiane górskie1554.520.99
mleko owsiane8035.20.21.25.4
rodzynki513.60.103.6
śliwki suszone514.10.20.13
oliwa z oliwek326.4030
SUMA108143.82.55.221

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*